Thursday, November 25, 2010

F.R.I.E.N.D.S

       Aku sgt suka berkawan. Bagi aku, kawan merupakan peneman sepanjang hidup. Mereka dtg dan pergi sepanjang hayat kita. Ms hepi bersama, ms sedih dia la tempat utk luahkan perasaan. Bersangka baik sesama kawan penting sangat utk elakkan salah faham. Yelah, even adik beradik pun boleh bergaduh ni kan pulak kawan. 
      Kalau dikenang balik zaman sekolah dulu, terasa rindu sgt. Sebab ms tu kita semua tgh membesar. Pengalaman suka dan duka mmg byk dialami ms tu. Aku masih simpan lagi kenangan2 yang kawan aku bagi. Gambar, kad birthday, kad raye and even surat2 cinta yang pernah aku terima dulu. Bila aku tgk balik semua tu, aku tergelak sendiri.. Kadang2 aku pernah menangis sebab rindu kat kawan2 aku.. Kawan yang membesar dgn aku, pernah bertepuk tampar, bergurau dan macam2 lagi.
     Bila masuk ke IPTA, aku da jumpa macam2 ragam manusia. Macam2 jenis. Aku hepi dgn kehidupan aku sekarang. Walaupun ada yang x anggap aku ni baik, aku tetap redha dan xpernah ambil peduli pasal tu. Aku gembira dgn kawan2 sekelas aku dan kawan2 yang lain yang sentiasa membantu aku. Thanks..
     Aku paling ske pegi kem polibridged. Sebab mase tu la aku blh lepak ngan kawan2 aku dan kenal ngan adik2 sem 1. Haha.. Seronok bile dapat buli diorang. Bukan buli saje2 yea.. Tp kitorg (faci) just nak disiplinkan adik2.. So, jangan la simpan dalam hati kalau dibuli yea.. =)
    Workshop Architecture..  Event yang memang aku x pernah lepaskan sejak aku sem 2.. Seronok sangat!! Selain blh dpt kawan baru dari semua IPTA dan IPTS, aku gak berpeluang belajar macam2. Dapat berkongsi idea, dapat belajar skill baru, dapat kenal sistem pembelajaran setiap U dan macam2 lagi la. 
    Pusat Akuatik Paroi... Satu lagi tempat yang selalunya aku dapat kawan baru dan selalunya x sebaya dgn aku. Ada budak sekolah, doktor, cikgu dan ramai lagi la. Aku biasenya akan habiskan petang aku kat kolam renang. Biasanya dari pukul 5 pm sampai 7.30pm.. Seronok berenang dgn kawan2. Hilang rasa penat sebab aku akan hbs kan 1000m atau 20 round kat kolam 50m (standard size la). Sambil2 berenang, aku dpat releasekan tension dan dapat excercise sb aku mmg nk mls joging.. haha.. Kadang2 aku amik upah jadi life guard ble aku da boring sgt duk umah.. Aku sangat suka mengajar. Kalau ade kawan2 yang nak belajar swimming, join la sekali. xde cas pun.. Lagipun, swimming ni sgt baik utk kesihatan. Benda yang baik kan? So, buat ape nk simpan.. Sharing is caring maa.. haha..
    Sampai sini je la. Nnt free aku sambung lagi.. Adios~



KEM POLIBRIDGED