Sunday, November 28, 2010

DAH MULA BALIK..

Thanks to my beloved friend , iffa najwa.. walaupun bkn ats permintaan dia, tapi sb dia la yg buat aku nk blukis balik.. ntah.. tangan aku gatal sgt ble aku tgk dia.. then, aku mintak permission kat dia utk lukis muka dia... dia bg green light (hehe.. thanks iffa!) mula2 mmg x jadi lgsg.. nmpak sgt da lame x mlukis.. haha.. bese la.. tangan da keras... tapi aku pakse gak utk mlukis.. beza dgn sketch bangunan atau perspektif, sb mlukis muka org ni, propotion mata, hidung, mata dan saiz dia mst tepat dgn ape yg kita tgk... aku ni bkn la expert dlm mlukis potret.. banyak lg yg aku kne blaja... mula2 pakai pensil la kan... tp ble da lame2 lukis, aku prasan yang propotion mata, hidung dan mulut dia lain.. haha.. x pasal2, kne padam.. tapi ble padam, lukisan btambah kotor.. sebab aku bknnye nk mlukis utk masuk pertandingan kan? just lukis utk suka2.. ape lagi, aku amik drawing pen aku, inking terus... better than aku pkai pensel sb nmpk kemas dan bersih.. hohoho..


Bile dah siap, aku post kat wall dia... waaaaa... hepinye dia.. aku pun hepi sb dia suka dgn drawing aku yg x seberapa tu... dia siap bt profile picture kat fb dia... =)) aku senyum sampai ke telinga.. aku hepi sgt ble ada org yg appreciate hasil kerja aku.. nk ckp blakang aku x kisah tapi aku tau yg iffa bkn pmpn jnis macam tu.. start dari hari tu, aku mula mlukis macam2 gmbar.. da mula balik macam era persekolahan aku dulu... klu dulu aku blh bt 50 lukisan sebulan, kali ni aku target lbih... hohohoho... hepi giler~~~






 ni drawing pertama yg aku bg.. lain gile kan?


ni drawing kedua.. ok la sikit..
janji aku puas hati..
hohoho