Monday, November 29, 2010

AWEK



Bagi aku, single la yang terbaik.. aku blh keluar dgn kawan2 aku tanpa melukakan hati sesape. Tak kisah la, keluar berdua ke... berempat ke.. berpuluh ke... yang keluar dgn aku tetap kawan. manalah tahu kalau satu hari nanti Allah bukakan pintu hati aku dan si dia.. itulah jodoh bagi aku.. kalau kena masanya, Alhamdulillah... semoga Allah terangkan lagi jalan aku dan si dia ke jalan yang benar dan diredhai.. semoga dihindari dari segala perbuatan maksiat dan bahagia hingga ke akhir hayat.. ni harapan aku.. selain berjaya dalam kerjaya, aku nak jugak keluarga yang bahagia..


Nak diterangkan lagi, aku akan kekal single sampai masanya kelak. aku x mampu lagi nk menerima sesapa yang aku blh anggap sebagai calon isteri (bukan awek)..sb perjalanan hidup aku masih panjang.. study pun x habis lagi.. adik2 aku pun tanggungjawab aku.. insya-Allah bila aku da habis degree nanti, masa tu la baru aku cari.. ni ape yang aku plan.. bia Allah yang tentukan.. pilihan memang atas tangan aku.. tapi aku cuba mengelak dari melukakan hati sesapa ataupun hati aku sendiri.. cukuplah dengan apa yang aku lalui dulu.. da macam2 kerenah aku jumpa.. aku pun 2x5 je.. aku pernah jugak buat kesilapan.. manusia kan? biasa la.. xpe.. tu aku xyah cite.. pahamlah sendiri.. 


Memang betul.. pengalaman hidup yang mengajar kita utk jadi lebih matang.. banyak yang kita tempuhi, banyak ilmu yang kita dapat. aku tak rase kapel2 yang ada sekarang ni teruk.. cuma aku x suka bila dengar ada yang disakiti.. x kisah la lelaki atau perempuan.. kita memang x perasan apa yang kita buat.. tapi smpai satu masa nanti, percayalah.. benda tu akan tunjukkan kesan.. sama ada positif atau negatif, terletak dalam tangan kita sendiri.


Lagi satu, kalau aku nak kenal, aku akan approach terus.. xde de nak berselindung atau malu2.. mungkin ada yang kurang selesa.. tapi tu cara aku.. kalau x kena masa dan tempat, aku x la buat macam tu.. aku nk kenal utk dijadikan kawan dan x lebih dari tu. kalau dah betul2 kenal dan suka sama suka, tu lain cerita. tapi aku akan cuba elakkan bt masa sekarang.. Insya-Allah.. 


Aku tulis ni cuma untuk menerangkan sesape yang x berapa nak terang tentang diri aku. aku mengaku yang aku memang mudah mesra dgn sesapa je.. kalau sesapa yang buat kita hepi, kita mesti suka kan? haha.. sume orang pun macam tu.. yang penting, kita kena slalu bersangka baik dgn org sekeliling kita.. sambil aku pesan ni, aku pun pesan kat diri aku sendiri sebab aku yang menaip.. haha.. 


Ni cuma apa yang aku tulis.. kalau ade apa2 perubahan kat diri aku, maafkan aku.. sebab aku manusia... manusia blh berubah walaupun sesaat.. ini hakikat.. bkn main2.. Cuma aku berdoa agar aku ditemukan dgn pasangan yang kekal.. aku xnk rasa kecewa atau dilukakan lagi.. aku dah serik... semoga Allah terangkan hati aku dan sahabat2 aku yang sentiasa memahami dan membantu aku.. semoga kita semua ditemukan dengan jodoh yang boleh membantu kita untuk ke syurga.. amin....




"didalam Riyadahus Solihin,bab larangan melihat wanita,Rasullullah s.a.w bersabda,mata boleh berzina dengan melihat,lidah boleh berzina dengan bercakap,tangan boleh berzina dengan berpegangan,kaki boleh berzina dengan menuju ke arah tempat maksiat dan hati boleh berzina dengan merindui,mengingati dan membayangi pasangan"